لورنزو ویلورسی از زمان اولین سفر خود به خاورمیانه در سال ۱۹۸۱، به ادویهجات و عطرها علاقهمند شد و از این علاقه در بازگشتش به ایتالیا، برای تهیهی پات پوریهای اصیل و رایحههای شخصی استفاده کرد.
در همان دوره مطالعاتش را در حوزهی عطرسازی، رایحهها، روشهای عصارهگیری، همراه با تولیدات آزمایشی تنتورها، دم کردنیها و دیگر گیاهان خوشبو آغاز کرد.
در دههی هشتاد، همراه با حرفهی دانشگاهی خود یعنی پژوهش در فلسفهی باستانی، اسانسها و عطرسازی اشتیاق حقیقی لورنزو ویلورسی شدند که بطور دائم درخواستهای رایحههای سفارشی را دریافت می کرد.
آغاز فعالیت تجاری حقیقی شرکت تازه تأسیس «لورنزو ویلورسی» در سال ۱۹۹۰ بود که سفارشی مهم برای پات پوری، شمعهای معطر و گلدانهای معطر از خانهی مد فندی دریافت کردند. پس از داشتن چند پروژهی مهم با اسامی مشهور صنعت مد، در سال ۱۹۹۳ اولین مجموعهی پرفیومها و ادو تویلتها با نام لورنزو ویلورسی راه موفقیت را مییابد.
دو رایحهی اول با نامهای سادهی «اومو و دونا» همچنان جزو کلاسیکهای محبوب هستند. با تمرکز بیشتر از پیش بروی مجموعه و کمتر از پیش بروی پروژههای شخصی، لورنزو ویلورسی تعدادی رایحههای «تک-مایه»ای را خلق میکند که تفسیر شخصیاش از بن مایههای عطرسازی کلاسیک هستند: ماسک، ساندالو، پچولی، اسپزی، وایلد لاوندر با فرمولهای بسیار پیچیدهای مشخص شدهاند و مواد طبیعی باارزشی سخاوتمندانه در آنها بکار برده شده است.
اخیراً مجموعهی جدیدی از «رویاهای بویایی» الهام گرفته شده است که یادآور مناظر، محیطها و جهانهای مرموز و رویایی همچون پایپر نیگروم (مسیر ادویه)، تینت د نیژ (زیبایی پیچیده بل اپوک)، دیلمون (بهشتی بین النهرینی)، یربامات (چمنزاری بی پایان پر از بوته و گل)، الموت (رایحهی شرقی غنی و مجلل)، ایپربوریا ( رایحهای خنک-لطیف الهام گرفته از مردم افسانهای شمال بزرگ)، تسئوس-دسوس (رایحهای خنک، پرطراوت و نورانی، یادآور سرگذشتهای باستانی) است و در سپتامبر ۲۰۱۲ آئورا ماریس، نسیم دریا، اولین رایحهی مجموعهی «دریای ما» که به مفهوم دریای مدیترانه برمیگردد.
در سال ۲۰۰۶ لورنزو ویلورسی جایزه عطرسازی بین المللی «پریکس کتی» در پاریس را دریافت میکند که مهمترین راه برای به رسمیت شناختن در حرفهی هنری عطرسازی است.
بین سالهای ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ کار بازسازی کاخ خانوادگی قدیمی در خیابان ویا دُ بردی آغاز میشود. این کاخ میزبان آکادمی عطرسازی میشود که شامل دورهها، سخنرانیها، کارگاهها و غیره، در سراسر جهان رایحهها میشود. همچنین باغی از گیاهان خوشبو، کافه تریا، فروشگاه و مجموعهای از اسانسهای غیررایج و نایاب نیز در آنجا خواهند بود.
سبک خالی از اشتباه آفرینشهای لورنزو ویلورسی با فرمولهای بسیار ساختاریافته و یادداشتهای آتشین، لطیف و استقبال شده بوجود آمده است که از تمام هرم بویایی عبور میکند.
طراح : لورنزو ویلورسی
لینکهای مفید: لورنزو ویلورسی | Lorenzo Villoresi | ادکلن لورنزو ویلورسی | عطر Lorenzo Villoresi |خرید عطر لورنزو ویلورسی | قیمت دکلن Lorenzo Villoresi
لارن مزون همان عطرهای ال ام است.
نجیب زادهی ایتالیایی، آقای «مزون» در قلب زیبای کوههای جنوبی آلپ فرانسه بدنیا آمد. زمینهای عالی برای شکلگیری و سامان دادن ظریف تمامی حواسش برای ساخت پالت بنیادی طبیعی و قوی که برای دنیای اسرارآمیز رایحهها مناسب است. پیش از این در جوانی در سن ۱۲ سالگی، خانهی خانوادگی به آزمایشگاه کیمیاگری تبدیل شد که در آن آقای مزون بطور حسی رایحههای محلی را برای تجربهی احساسات جدید باهم ترکیب، اسکنه و منقور میکرد. مواد لازم را در باغ، فروشگاههای محلی و یورش بردن به کمد حمام پیدا میکرد. تمامی عطرهای جدید فضای خانه را پر میکردند اما مهمتر از آن، این اشتیاق فوراً کشف شد. تمرکز بسیار زیاد، کنجکاوی و دیدگاه مورد نیاز، در عین قطعه قطعه بودن، تکه تکه، مواد لازم به مواد لازم همراه با هم تکامل یافتند. نتیجهی آن کشف عطرهای جدید بود و خیلی زود به شخص معتبر «کاشف رایحهها» تبدیل شد. اگرچه هنوز بصورت محلی بود ولی همین هم خیلی زود تغییر خواهد کرد.
در ادامهی کشفیات در سنین جوانی، در جست و جوی چیزی جدید، آقای مزون توانایی ذاتیاش را با ترکیب مواد لازم اما همراه با نمونهها و شکستها ارتقاء داد.آقای مزون خیلی زود شور و شوق خود را به سمت اولین سرمایهگذاری تجاری خود با ایجاد و گشایش فروشگاه مد هدایت کرد. نوع او، شخصیتی مغناطیسی، سلیقه و تواناییاش در انتخاب تیم درست اثبات کرد که دستورالعملی برای موفقیت است. یک مکانی که خیلی سریع به بوتیکهای زنجیرهای «پرت اَ پورتر»، مناسب زنان و مردانی که به دنبال چیزهای غیرمعمول و خاص و خلق شده توسط مبتکرترین طراحان هستند و امروز آقای مزون دارندهی موفقترین فروشگاههای زنجیرهای در این مکان است که فردی محبوب، محترم و ساکن شهر زادگاهش یعنی گرنوبل است.
تقاضای مشتریان برای عطرها بطور طبیعی و سریع افزایش یافت. این واکنش شدید موجب شد که آقای مزون تصمیمی را که مدتها پیش از روی احساس گرفته بود عملی کند و عطرهای خودش را خلق کند. شیشههای عطرش الهام گرفته از شبی پرستاره در نیویورک در سال ۲۰۱۲ بود. طراحی منحصر به فرد با خطوط ساختاری که ظاهر ساختمانها را بهبود میبخشید.
عجله هیچگاه انتخاب او نبود. یافتن و توسعهی کیفیتی که مورد نظر آقای مزون بود، کمال بود و کمال زمانبر است. همیشه باید پذیرای یادگیری و تکامل بود. تکامل خود به خودی رایحهی عطرها بصورت کیمیایی، دقیقاً شخصیت و محرک آقای مزون را منعکس میکند.
سال نمادین، ۲۰0۰ است و مزون اولین عطرفروشی نیش خود را افتتاح میکند. کارگاهی که تمامی احساسات را سر شوق میآورد. بهشت خیالی بوی عطر و بوی خوش آقای مزون، موفقیتی که به آن باور و امید داشت و در آرزویش بود. تأثرهای شخصی ترجمهی دقیق بافت رؤیایی حک شده بودند. عطرفروشی وسایل مورد علاقهاش رو میفروخت. شمعها، عطرها، عطرها، عطرها. در تمامی اشکال و در هر لایهاش. بیش از یک دهه است که عطرفروشی و کارگاه برای آقای مزون این امکان را فراهم آوردهاند که به دنبال علاقهی خود و مهمترین کارش یعنی ماجراجویی دیوانهوار در خلق عطر خودش را دنبال کند.
زمان بیوقفه برای رسیدن به کمال سپری شد. شور و اشتیاق، انرژی و عشق بیپایان به هنر و تکامل. آقای مزون اینجاست. عطرهای ال ام در این جهان هستند. کامل با حرکتی رو به جلو. خلق آثاری همچون نویر گاباردین، آمبر ماسکدین و پچولی بوهم، صدایش را یافته است. صدایی که عمیق و غنی است. پر از اجزا، تجربیات مناسب چیزی که برای به جود آوردن این موجود لازم است. همهی عمر را باید برای رسیدن به تا به اینجا صرف کرد، یک عمر برای تکامل یافتن و عمری دیگر برای سفر کردن. جادو شروع شده است، قلب به تپش افتاده است. تپیدن در عطرهای ال ام. اکتشاف پایانی ندارد.
طراحان : جرام اپینت , ریچارد لبانز
لینکهابی مفید : وران مازون-ال ام | LM Parfums | عطر وران مازون-ال ام | ادکلن LM Parfums |خرید عطر وران مازون-ال ام | قیمت ادکلن LM Parfums
لولیتا لمپیکا نام مستعار طراح فرانسوی جوسیان ماریس پیویدا است. این نام از شخصیت اصلی زن رمان مشهور لولیتا نوشتۀ ولادیمیر نابوکوف الهام گرفته شده، و ادای احترامی به تامارا د لمپیکا، نقاش لهستانی هنر دکو، است.
خانۀ لولیتا لمپیکا امروزه بیشتر به دلیل عطرهایش مشهور است، اما در سال 1983 به عنوان خط تولیدی از مد زنانه، با الهام از داستانهای عامیانه، پرنسسها و مدهای عاشقانۀ گذشته، پدید آمد. پس از آن، طرحهای عروس و خط تولیدی برای زنان جوانتر یعنی لولیتا بیس به بازار عرضه شد.
در سال 1997، لولیتا لمپیکا اولین عطر خود، لولیتا لمپیکا، را برای زنان عرضه کرد (امروزه با نام لولیتا لمپیکا له پرمیر پرفوم شناخته میشود). این عطر در زمانی معرفی شده که فرشتۀ تیری موگلر بر توجه مصرفکنندگان به عطرهای خاصی تمرکز کرده است. یک عطر گل میوهای پیچیده، با طعم برجستۀ شیرینبیان و پرالین شیرین، که در بطری سیبیشکل زیبایی بسته بندی شده است، عطر پرفروش و ویژۀ برند بود و از محصولات مد آنها بیشتر مورد توجه قرار میگرفت. لولیتا لمپیکا اولین عطر مردانه خود، لولیتا لمپیکا او ماسکولین، را در سال 2000 به بازار عرضه کرد.
مجموعهای از نسخههای محدودی که از رایحۀ اصلی الهام گرفته به بازار عرضه شده است. عطرهای جدیدی به این مجموعه پیوستهاند و بهخاطر کیفیت و نیز زیبایی بستهبندی خود محبوبیت خاصی پیدا کردهاند.
طراحان : آنیک مناردو , فرانسیس کرکجان
لینکهای مفید : لولیتا لمپیکا | Lolita Lempicka |عطر لولیتا لمپیکا | ادکلن Lolita Lempicka | خرید ادکلن لولیتا لمپیکا | قیمت عطر Lolita Lempicka
یادداشتی از طرف برند: «لوکسور فرگرنسز یک مزون عطر انگلیسی است که در سال ۲۰۱۷ تأسیس شد. مخلوقات اولیهی این برند مثالهای پویایی از عطرسازی بازار نیش و پیشنهاد کمپانی برای پست به سرتاسر دنیا است. »
طراح : جاناتان استوری
لینکهای مفید : لوکسور فرگرنس | Luxor Fragrances|ادکلن لوکسور فرگرنس | عطر Luxor Fragrances|قیمت عطر لوکسور فرگرنس | خرید ادکلن Luxor Fragrances
لویی ویتون مالتیر یک کمپانی مد لوکس فرانسوی است که بیشتر به خاطر کیفهای چرمی، چمدان و نشان اختصاریاش شناخته شده است. این کمپانی را لویی ویتون در سال ۱۸۵۴ در خیابان جدید کاپوچین در پاریس تأسیس کرد. پسرش جورج ویتون کمپانی را به ارث برد. در سال ۱۹۱۳، ساختمان لویی ویتون در شانزه یزه بازگشایی شد. بعد از مرگ جورج ویتون در سال ۱۹۳۶، پسرش گاستون لویی ویتون، سنت خانوادگی را ادامه داد.
در سال ۱۹۸۷، کمپانی LMVH با برندهای موت اِ چاندون، هنسی، و لویی ویتون تأسیس شد. در سال ۱۹۹۷، طراح جوان، مارک جاکوب، مدیر نوآوری مزون شد. او در سال ۲۰۱۳ با نیکولاس قسکیه جایگزین شد.
لویی ویتون در سال ۱۹۲۰ با تولید محصولات لوکس آرایشی، مثل بطریهای عطر کریستال به اسم «ادیشنز دارت» (Editions d'Art)، شروع به کار کرد. اولین عطر شناخته شدهی برند، اور دبسانس (Heures d'Absence) نام دارد که تولیدش در سال ۱۹۲۷ شروع شد. بعد از آن در سال ۱۹۲۸ ژو تو ایل (Je Tu Il) تولید شد و بعد از آن در سال ۱۹۴۶ رمینیسانس (Réminiscences) و او دو ووایج (Eau de Voyage) به بازار آمدند. در دهه ۱۹۸۰ او دو ووایج دوباره تولید شد.
در سپتامبر ۲۰۱۶، فصل جدیدی در تاریخ عطرها شروع شد. فرآیند تولید از چهار سال قبل شروع شده بود، از جمله تأسیس آتلیهی نوآوری له فونتین پارفومه (Les Fontains Parfumées)، در گرس، که در آن ژاک کاوالیه بلترود نقش عطرساز حاضر در مزون را داشت.
طراح : ژاک کاوالیه
لینکهای مفید : لویی ویتون | Louis Vuitton |ادکلن لویی ویتون | عطر Louis Vuitton |خرید ادکلن لویی ویتون | قیمت عطر Louis Vuitton